ابزار وبمستر

 

تابلوی اطلائیه ها ی سایت انجمن  مهندسی خودرو ایران

 

 

 

لغو تحریم ها تاثیری در قیمت خودرو های داخلی نخواهد داشت

 قیمت خودرو ها بعد از توافق هسته ای کاهش نخواهد داشت

 ثبت نام در دوره ی جامع برق خودرو با مدرک رسمی

  پاسخ به سوالات خودرویی و عیب یابی آنلاین خودرو

 اگر می خواهید در سایت مهندسی خودرو ایران مدیر شوید کلیک کنید

 لینک دانلود مکانیک سیالات وایت اصلاح شد.

 ارتباط مستقیم با مدیر انجمن و درخواست نمونه سوال و کتاب

 دانلود رایگان حل المسائل ترمودینامیک سنجل

 دانلود رایگان حل المسائل دینامیک مریام (زبان فارسی)

آموزش دریافت 2000 جم در بازی کلش اف کلنز

نعمت بخش:قیمت خودرو بعد از لغو تحریم ها کاهش ندارد

بلکه قیمت ها افزایش خواهد داشت.

 

 

شرق، زهرا مهدور: توافق، پای برندهای معروف خودروسازی دنیا را به ایران باز کرد. اگرچه هنوز مُهر توافق هسته‌ای ما با غرب خشک نشده اما بزرگان خودروسازی دنیا خیلی زود با خودروسازان داخلی به توافق رسیدند. آخرین خبرها حکایت از آن دارد که خودروساز آلمانی بنز با شرکت ایران‌خودرو به توافق رسیده و قرارداد پروپیمانی را با ایران به امضا رسانده است. اگرچه تحریم موجب شد تا بنز با ایران قطع رابطه کند اما براساس گفته‌های مدیرعامل ایران‌خودرو، بنز از شرکای قدیم ایران‌خودرو است و حالا قرار است به‌زودی دفتر شرکت بنز در تهران گشایش یابد و البته یک قرارداد ١٠ ساله با بنز برای تولید کامیون، اتوبوس و ون با ساخت داخل مناسب خواهیم داشت. این‌طور که یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو، می‌گوید: شرکت بنز قرار است ٣٠ درصد سهام شرکت ایدم را هم خریداری کند و علاوه بر اینها امضای قرارداد پنج‌ساله عرضه و تولید سواری نیز یکی دیگر از جزئیات قرارداد بنز با ایران است.
اگرچه پس از توافق هسته‌ای، قدرتمندان خودروساز دنیا با خودروسازان داخلی وارد مذاکره شدند اما این‌روزها با حضور فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه به ایران، همه نگاه‌ها به شرکت پژو است؛ شرکتی که پس از تشدید تحریم‌ها، با ترک یک‌شبه بازار، زیان ٨٠٠میلیون یورویی روی دست ایران گذاشت. رئیس هیأت تحقیق‌وتفحص از خودروسازان دل پری از حضور شرکت پژو در ایران دارد، به‌طوری‌که به تاریخ استناد می‌کند و بدذاتی را از ماهیت‌های رفتاری فرانسوی‌ها می‌داند. او در آخرین اظهارنظر خود گفته است که فرانسه در دوره قاجار نقشی جدی در تحمیل قرارداد ترکمانچای به ایران داشته است؛ در زمان پهلوی نیز این کشور قرارداد هسته‌ای بوشهر را با ایران منعقد اما آن را نیمه‌کاره رها کرد و به تعهدات خود عمل نکرد. بعد از انقلاب اسلامی نیز ایران در قراردادهای مختلف آسیب‌های جدی از فرانسه دیده است و حالا شرکت پژو فرانسه نیز از بابت تخلفات و زیان‌های تحمیلی به ایران باید در مجامع قضائی پاسخ‌گو باشد.
با تمام اینها اگرچه مدیران خودروسازان ایرانی عنوان می‌کنند که برای شرکت پژو فرش قرمز پهن نمی‌کنیم اما پشت‌پرده‌ها حکایت از این دارد که قرار نیست تا ابد با این شرکت در قهر و جدایی بمانیم. احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان، طی گفت‌وگویی با «شرق» این مطلب را با گفتن این جمله که قرار نیست نبش‌قبر کنیم، تأیید می‌کند. او می‌گوید ما در شرایطی هستیم که فقط باید اقتصادی فکر کنیم نه سیاسی… .

 

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان


آقای نعمت‌بخش، خودروسازان معروف خارجی آمادگی خود را برای ورود به بازار خودرو ایران اعلام کرده‌اند و هم‌اینک برخی از آنها مذاکرات خود را با خودروسازان داخلی کلید زده‌اند. چرا شرکت‌های خودروساز جهان زودتر از صنایع دیگر فعالیت خود را با ایران آغاز کردند؟

  • در دنیا ظرفیت مازاد خودروسازی وجود دارد بنابراین خودروسازی دنیا در تلاش است تا از همه ظرفیت خود برای این امر استفاده کند تا قیمت تمام‌شده محصولاتش نیز پایین بیاید. ایران حداقل ظرفیت جذب یک میلیون دستگاه سواری را دارد ضمن اینکه جمعیت اطراف ایران در کشورهای همسایه مثل آسیای میانه، پاکستان، افغانستان، عراق و… حدود ٣٠٠ میلیون نفر می‌شود که این جمعیت ٣٠٠ میلیونی تمایل دارند خودرو خود را از ایران خریداری کنند به‌همین‌دلیل خودروسازان جهان به‌خوبی می‌دانند که با احتساب ایران با یک جمعیت ۴٠٠ میلیونی مواجهند و به‌همین‌دلیل در تلاشند تا نیازهای این ۴٠٠ میلیون نفر را از طریق ایران تأمین کنند.

 

دراین‌میان ایران تمایل دارد که با کدام خودروسازان جهانی وارد کار شود؟

 

  • با هر کمپانی‌ای که بیشترین امتیاز را در مناقصه به ما بدهد، ما با آن قرارداد می‌بندیم.

 

چه شروطی را برای انعقاد قرارداد با خودروسازان معروف در نظر دارید؟

 

  • شرط اول ما این است که خودرو باید به‌روز باشد و خودرو قدیمی مورد پذیرش ما نیست ضمن اینکه باید حداکثر دو سال از تاریخ عرضه آن در دنیا گذشته باشد. شرط دیگر ما هم این است که با ما شریک شوند. به‌طوری‌که قطعه‌سازان خود را به ایران بیاورند و ضمن انتقال دانش فنی خود، با ما وارد همکاری در تولید خودرو مشترک شوند. درواقع یکی از شروط ما برای خودروسازان خارجی این است که ۴٠ درصد ساخت خود و در داخل ایران باشد تا خودرو جدید ارزبری کمتری برای ما داشته باشد. یکی دیگر از شرایط ایران برای همکاری با خودروسازان جهان این است که خودرویی با قیمت مناسب و کیفیت خوب به ما عرضه شود. همچنین باید ٣٠ درصد خودرو مشترک تولیدی در بازار هدف صادرات کمپانی خارجی باشد.

 

با این شرایط فکر می‌کنید که کدام کمپانی بیشترین امتیاز را به ایران بدهد؟

 

  • علم غیب که ندارم ولی قاعدتاً به مناقصه می‌رویم و آنجا معلوم می‌شود.

 

در خبرها آمده که ممکن است دوباره با شرکت پژو که روزگاری در زمان تشدید تحریم‌ها علیه ایران، بازار ایران را با تحمیل خسارت سنگین ترک کرد، وارد همکاری شویم. درست است؟

 

  • اولاً باید اقتصادی فکر کنیم نه سیاسی. دوما وقتی وزیر خارجه این کشور به ایران می‌آید پس قرارومدارها بر این است که با این کشور رابطه برقرار کنیم. اگر در مناقصه، شرکت فرانسوی به ایران بیشترین امتیاز را بدهد، قاعدتاً ما نبش‌قبر نمی‌کنیم ضمن اینکه در نظر داریم خسارت خود را از این شرکت بگیریم.

 

اگر خسارت ما را پرداخت نکردند، آن‌وقت باز هم با شرکت پژو وارد همکاری می‌شویم؟

 

  • هیأت‌مدیره باید اقتصادی فکر کند یا حداقل در قرارداد جدید جبران خسارت‌ها را هم در نظر بگیرد.

 

alireza-pakdel
شرکت خودروساز بنز هم برای همکاری اعلام آمادگی کرده به‌گونه‌ای که خیلی محتمل است وارد قرارداد با ایران شوند.

 

  • بله. درست است؛ عن‌قریب است که قرارداد با بنز بسته شود. بنز زودتر از بقیه اظهار تمایل کرد و وارد مذاکره با ایران شد؛ به‌همین‌دلیل است که به‌زودی قرارداد بنز بسته می‌شود.

 

بنز با کدام خودروساز داخلی به توافق رسیده است؟

 

  • با ایران‌خودرودیزل یا همان خاور سابق. البته اظهار تمایل کرده که سهام ایدم (تولید موتور خودروهای دیزل) را خریداری کند و طبق توافقی که انجام شده، بنز قرار است آخرین فناوری موتور خود را به ایران بیاورد و در ایدم شروع به ساخت کند.

 

یعنی تولید ماشین‌های سنگین؟

 

  • بله. ممکن است که مونتاژ ماشین‌های سواری هم از طریق بنز، آن‌هم با تیراژ سالانه حداکثر ١٠ هزار دستگاه نیز انجام شود.

 

خودروساز معروف فولکس هم با ایران وارد مذاکره شده است؟

 

  • بله ولی هنوز قرارداد آن نهایی نشده تا جایی که من می‌دانم، با ایران‌خودرو وارد مذاکره شده است.

 

حالا در صورتی که مذاکرات ایرانی‌ها با خودروسازان معروف دنیا به نتیجه برسد، چقدر طول می‌کشد تا خودرو جدید مشترک آنها وارد شود؟

 

  • حداقل دو سال زمان می‌برد تا خودروهای جدید به بازار بیایند.

 

چرا دو سال؟

 

  • باید مجلس دو کشور این مسئله را تصویب کنند ضمن اینکه به گفته آقای دکتر نیلی در خوش‌بینانه‌ترین حالت، سال آینده تحریم‌ها برداشته می‌شود بنابراین بعد از رفع تحریم‌ها، به مناقصه می‌رویم و دو، سه‌ماه بعد قرارداد منعقد می‌شود. دو، سه‌ماه هم طول می‌کشد تا اطلاعات بین ما و آنها ردوبدل شود. پس از آنکه برنده مناقصه معلوم شد، چندماه درگیر انعقاد قرارداد با آنها خواهیم بود. بعد از انعقاد قرارداد هم چندین ماه باید در مورد هم‌خوانی قطعات وارد مشورت و کار با یکدیگر شویم و بعد هم حدود هشت ماه قالب قطعات باید ساخته شود.

 

آیا قرارومداری برای واردات خودرو خارجی به ایران هم داریم؟

 

  • خیر؛ اصلاً قرار نیست که بازار ایران به بازار مصرف آنها تبدیل شود. آنها باید در ایران خط تولید بزنند و سرمایه‌گذاری برای تولید خودروهای مشترک داشته باشند.

 

کدام خودروسازان هنوز به ایران نیامده‌اند؟

 

  • اطلاعات دقیقی ندارم. انجمن از جزئیات تماس‌های شرکت‌های خودروساز خارجی با داخلی خبری ندارد اما آن‌طور که ما شنیدیم، بعد از توافق هسته‌ای، اکثر خودروسازان خارجی برای ورود به بازار ایران اظهار علاقه‌مندی کردند.

 

آیا تویوتا هم به ایران می‌آید؟

 

  • تا جایی که می‌دانم سیاست ژاپن این است که خودرو ساخته‌شده به ایران بیاید؛ فکر هم نمی‌کنم که برنامه‌ای برای ورود به ایران داشته باشد، اما قرار است شرکت نیسان در ایران خطوط تولیدی بزند.

 

به جز بنز، فولکس، رنو و پژو دیگر کدام کشور برای همکاری با صنعت خودرو ما وارد مذاکره شده است؟

 

  • برزیل؛ شرکت مارکوپولو این کشور که تولید اتوبوس‌های شهری و بین شهری را در کار دارد، با ایران وارد مذاکره شده است.

 

بهترین برندهای خودرو که در شرایط فعلی صنعت خودروسازی به درد کشور می‌خورند، کدام‌یک هستند؟

 

  • خودروسازان معروف دنیا، بنز، فولکس، رنو، پژو، جنرال، فورد، کرایسلر، آ او دی و ولوو هستند که بستگی دارد آنها با چه شرایط و امتیازهایی با ما وارد همکاری شوند. قاعدتاً هر شرکت خودروسازی با یکی دو کمپانی خارجی می‌تواند قرارداد داشته باشد.

 

از شرکت‌های خودروساز امریکایی خبری نیست؟

 

  • آنها هم چراغ سبز نشان دادند.

 

کدام شرکت‌ها؟

 

  • جنرال موتورز و فورد

 

مشکل قانونی وجود ندارد؟

 

  • خیر فقط مستلزم رفع تحریم‌هاست.

 

از ایران طبق آمارهای موجود به‌عنوان یکی خریداران به نام پورشه در دنیا نام آوردند. درست است که پورشه خودروی گران‌قیمتی است و حداقل خرید این خودرو برای عامه مردم و قشر متوسط کشور مقدور نیست، اما در کشورهای دیگر مثل امارات قیمت این خودرو حدود ٣٣٠ میلیون تومان است. ممکن است شرکت پورشه و حتی بی‌ام‌و نیز با ایران و خودروسازان ما وارد مذاکره شوند؟

 

  • بعید است. برخی شرکت‌ها فقط یک تیپ خاص از خودرو را تولید می‌کنند، درحالی‌که ما به دنبال تولید انبوه و تیراژ بیش از ٢٠٠ هزار دستگاه هستیم. این خودروها گران هستند مگر اینکه قرار باشد بی‌ام‌و خودرو ارزان‌قیمت تولید کند که آن هم بعید است.

 

کدام کشور تیراژ بیشتری از خودرو را تولید می‌کند؟

 

  • چین که حدود ٢٠میلیون دستگاه را تولید می‌کنند.

 

پس چینی‌ها خیال رفتن از بازار ایران را ندارند؟

 

  • به هر ترتیب چین در نظر دارد که بازار ایران را حفظ کند و با این شرایط سعی هم دارند که کیفیت و قیمت خودرو را رقابتی کنند.

 

با ورود بهترین خودروسازان دنیا به ایران، آیا قیمت خودروهای ایرانی کاهش پیدا می‌کند؟

 

  • خیر، به‌هیچ‌وجه کاهش قیمت نداریم بلکه افزایش قیمت داریم، چون هزینه‌های تولید افزایش پیدا کرده است.

 

clipart-car

 

 

درباره نویسنده


دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

 

 

 

 

برچسب ها: لغو تحریم ها تاثیری در قیمت خودرو ندارد , قیمت خودرو بعد از لغو تحریم ها افزایش پیدا خواهد کرد , مصاحبه با آقای احمد نعمت بخش و اخبار داغ قیمت ها بهد از لغو تحریم ها , اخبار خودرو بعد از توافق هسته ای , تاثیر توافق هسته ای بر قیمت خودرو ها و واردات خودرو , همکاری خودروسازی بنز با ایران بعد از توافق هسته ای , خبر داغ خودرویی: قیمت خودرو کاهش پیدا نمی کند

لینک ثابت این پست
 

تصاویر خودروی کاملا ایرانی پیتون

پرشین خودرو: ایمان مقصودی عضو تحریریه هفته نامه دنیای خودرو و سر طراح «پیتون»(Python)، در مراسم رونمایی از کانسپت این خودرو گفت: خودروی مذکور مطابق با استانداردهای جهانی و با هدف ارائه به بازارهای خارجی طراحی شده و این برای اولین بار در کشور است که یک نشریه خودرویی با برگزاری مسابقه، بهره گیری از استعدادهای خلاق و استفاده از امکانات صنعتی کشور، نسبت به چنین کاری اقدام کرده است.

به گفته وی، طراحی خودرو «پیتون» 100درصد از ایده اولیه تا ساخت نمونه پروتوتایپ در داخل و از سوی بخش خصوصی انجام شده و برخی از اعضای تحریریه این هفته نامه به صورت مستقیم در آن شرکت داشته اند.

مقصودی با اشاره به اینکه اعضای تیم این پروژه از مقام آوران در مسابقات جهانی طراحی خودرو و همچنین از فارغ التحصیلان رشته های مکانیک و طراحی هستند، اظهار داشت: این خودرو یک اتومبیل سدان در کلاس سی(C) است که در طراحی آن راحتی خانواده ها ملاک عمل قرار گرفته و قابلیت نصب موتورهای 1600 و 1800 سی.سی بر روی آن وجود دارد.

در ادامه این مراسم، احمد عالی فر مدیرعامل دنتوس تهران که از حامیان اصلی این پروژه است، متذکر شد: کلاس C، کلاس خودروهای متوسط است که در حال حاضر بیشترین آمار فروش را در سطح جهان در اختیار دارد و خودروی «پیتون» نیز در این کلاس است.

به گفته وی، «پیتون» خودرویی منحصر به فرد و 100درصد ایرانی در کلاس سدان چهار درب خانوادگی است و می توان گفت با ساخت آن در داخل شاهد انقلابی در زمینه طراحی خودروهای ایرانی خواهیم بود.

عالی فر خاطرنشان کرد: ساخت نمونه مشابه این خودرو در خارج از کشور توسط شرکت های خودروسازی جهان بالای 150هزار دلار هزینه دارد درحالیکه خودرو فوق با استفاده از امکانات موجود کشور و تنها با هزینه ای در حدود یک میلیارد ریال طراحی و ساخته شده است.





برچسب ها: تصاویر خودروی ایرانی پیتون , خودروی پیتون , ماشین ایرانی پیتون , رونمایی از خودروی پیتون , انجمن مهندسی خودرو ایران , مهندسی خودرو , Automotive Engineering

لینک ثابت این پست
 

گران قیمت ترین خودرو های وارداتی به ایران در سال جدید

خودرو نیوز انجمن مهندسی خودرو ایران:درسال 2014 میلادی یا سال 93 و 94 میلادی خودروهای گران قیمت که از گمرک به ایران وارد شده اند به صورت زیر و به ترتیب بالاترین قیمت اعلام می گردد.

 

http://www.bebinin.com/wp-content/uploads/2011/07/34535345.jpg

خودروی اول) مرسدس بنز CL - AMG دو درب 8 سیلندر مدل 2011     

تعداد وارد شده:  1 عدد

 

قیمت وارداتی به دلار آمریکا: 152,426 $

قیمت وارداتی به ریال:4,139,585,308

تصویر این خودرو:

http://www.clutchd.com/wp-content/gallery/27_july_2010-2011-mercedes-cl-amg/clutchd-com-2011-mercedes-cl-amg-1.jpg

خودروی دوم) سواری مرسدس بنز CL 500 مدل 2014

تعداد وارد شده: 1 عدد

قیمت وارداتی به دلار آمریکا: 147955 $

قیمت وارداتی به ریال: 4,018,161,890

تصویر این خودرو:

 
 
خودروس سوم) خودروی مرسدس بنز S 500L مدل 2014
 
تعداد وارد شده : 6 عدد
 
قیمت وارداتی به دلار آمریکا:128175 $
 
قیمت وارداتی به ریال:3,480,976,650
 
تصویر این خودرو:
http://www.parkers.co.uk/Images/PageFiles/75601/13C%20700_029.jpg
بقیه خودرو ها به زودی اضافه خواهند شد.
برچسب ها: گران قیمت ترین خودروی وارد شده به ایران , گران قیمت ترین خودروی خریداری شده توسط ایران , با ارزش ترین خودروی ایران در سال 93 , گرونترین ماشین های ایرانی , خودرو نیوز انجمن مهندسی خودرو ایران , انجمن مهندسی خودرو ایران , مهندسی خودرو

لینک ثابت این پست
 

تجهیز اتوبوس های ارومیه - تهران به اینترنت رایگان

 

نحستین بار در کشور اتوبوس های ارومیه - تهران به اینترنت رایگان مجهز شدند.
تجهیز اتوبوس های ارومیه – تهران به اینترنت رایگان

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی گفت: با تجهیز اتوبوسها به این سیستم ، مسافرانی که قصد سفر در مسیر ارومیه – تهران را دارند می توانند در مدت سفر از اینترنت پر سرعت رایگان بهره مند شوند.

رحمانی افزود : در حال حاضر اینترنت پرسرعت در اتوبوس های پنج شرکت مسافربری آذربایجان غربی ایجاد شده است و درصدد هستیم تعداد اتوبوس های ارائه کننده اینترنت رایگان را افزایش دهیم.

وی ارتقا کیفیت خدمات در حوزه حمل و نقل عمومی و ایجاد جاذبه های بیشتر سفر برای مردم در این نوع حمل نقل را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

 

لینک ثابت این پست
 

واردات 65 هزار میلیارد ریالی خودرو و قطعات در ۹ ماهه امسال

براساس آمار گمرک ایران در ۹ ماه امسال بالغ بر 65 هزار میلیارد ریال خودرو و قطعات آن وارد کشور شده است.
واردات 65 هزار میلیارد ریالی خودرو و قطعات در ۹ ماهه امسال

براساس آمار گمرک ایران در 9 ماه نخست سال جاری بالغ بر 65 تریلیون و 77 میلیارد و 961 میلیون و 456 هزار و 399 ریال خودر و قطعات به وزن 236 میلیون تن وارد کشور شده است.

همچنین ارزش دلاری این واردات 2 میلیارد و 494 میلیون و 311 هزار و 407 دلار برآورد شده است.

همچنین در هشت ماه سال جاری واردات خودرو و قطعات آن به کشور بالغ بر 2 میلیارد و 192 میلیون و 15 هزار و 512 دلار بوده است.

ارزش ریالی واردات این محصولات طی این مدت بالغ بر 5 هزار و 698 میلیارد و 683 میلیون تومان برآورد شده است.

 

منبع: فارس

لینک ثابت این پست
 

مراسم تحویل سری اول کشنده های C&C به مشتریان برگزار شد

«مجله ماشین» - اولین سری از محصولات تجاری شرکت C&C چین، پنجشنبه گذشته به همت شرکت آریا دیزل تحویل مشتریان شد.
مراسم تحویل سری اول کشنده های C&C به مشتریان برگزار شد

در این مراسم که با حضور مدیران، کارکنان و نمایندگان فروش شرکت آریادیزل در محل هتل المپیک تهران، برگزار شد، 2 نفر از خریداران به صورت نمادین کلید خودرو خود را از هیربد جناب زاده مدیر عامل شرکت تحویل گرفتند.

شایان توجه است، اجرای مراسم بر عهده محمود شهریاری مجری با سابقه تلویزیون قرارداشت که با استقبال حاضرین روبرو شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «مجله ماشین»، شرکت C&C Trucks با مشارکت دو شرکت بسیار بزرگ و معتبر چین، Chery و CIMC تشکیل شده و استراتژی این شرکت تولید انواع محصولات تجاری شامل کامیون و کشنده با طراحی  ظاهری و مشخصات فنی کاملا برتر از دیگر سازندگان چینی میباشد.

طراحی کامیون های این شرکت توسط استودیوی طراحی تورین ایتالیا انجام شده و بسیاری از قطعات فنی آن، محصول شرکت های معتبر قطعه ساز اروپایی می باشد.

شرکت آریا دیزل به عنوان نماینده انحصاری این شرکت در ایران، سال گذشته اقدام به رونمایی از این محصول کرده و در فاز اول قوی ترین مدل کشنده این شرکت را با توان 480 اسب بخار و مجهز به گیربکس اتوماتیک ZF آلمان، سیستم تعلیق بادی محور عقب، ترمزهای دیسکی و ترمز تپه را وارد نموده است. ضمنا کشنده C&C موفق به اخذ تمامی استانداردهای اتحادیه اروپا شده و استاندارد حمل کالاهای خطرناک را نیز کسب کرده است. 

شرکت آریا دیزل طی یکسال گذشته با نمونه کشنده های C&C تست های بلند مدت در جاده های سراسر کشور را انجام داده، لذا پارامترهای فنی کشنده های این شرکت کاملا مطابق با شرایط آب و هوایی و جاده ای ایران و همچنین متناسب با سلیقه رانندگان ایرانی تنظیم شده اند. همچنین خط مونتاژ شرکت آریا دیزل نیز آماده تولید محصولات C&C به صورت CKD از سال آینده می باشد.  

 

تهیه خبر و عکس: محمدعلی شبیری

تصاویر
مراسم تحویل سری اول کشنده های C&C به مشتریان
مراسم تحویل سری اول کشنده های C&C به مشتریان
مراسم تحویل سری اول کشنده های C&C به مشتریان
مراسم تحویل سری اول کشنده های C&C به مشتریان
مراسم تحویل سری اول کشنده های C&C به مشتریان
مراسم تحویل سری اول کشنده های C&C به مشتریان
مراسم تحویل سری اول کشنده های C&C به مشتریان
مراسم تحویل سری اول کشنده های C&C به مشتریان
مراسم تحویل سری اول کشنده های C&C به مشتریان
مراسم تحویل سری اول کشنده های C&C به مشتریان
مراسم تحویل سری اول کشنده های C&C به مشتریان
مراسم تحویل سری اول کشنده های C&C به مشتریان
مراسم تحویل سری اول کشنده های C&C به مشتریان
مراسم تحویل سری اول کشنده های C&C به مشتریان
مراسم تحویل سری اول کشنده های C&C به مشتریان
مراسم تحویل سری اول کشنده های C&C به مشتریان

لینک ثابت این پست
 

دانشگاه آزاد قزوین از خودروی برقی

ساخته شده در این دانشگاه رونمایی نمود.

 

 

 
 

خودروی دو سرنشین برقی دانشگاه آزاد قزوین رونمایی شد

خودروی دو سرنشین «کوآدرا Q1» با قابلیت طی ۲۰۰ کیلومتر مسافت با سه ساعت شارژ توسط فناوران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین طراحی و ساخته شد.

به گزارش کرج رسا، این خودروی شارژی که ۱۲۰ سانتیمتر عرض و دو متر طول دارد می تواند مشکلات پارک در خیابان‌ های را کاهش دهد و هم‌ چنین هیچ‌ گونه آلودگی زیست محیطی ندارد.

تمامی مراحل ساخت و طراحی این خودرو که ۸۰ کیلوگرم وزن دارد، توسط محققان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین انجام شده است.

 

1419753666895_13931007105302

در حال حاضر نمونه اولیه این خودور بدون ایربگ طراحی شده است، اما طراحان آن قصد دارند در نمونه‌ های بعدی ایربگ نیز بر روی آن نصب کنند.

در مراسم رونمایی از این خودروی برقی دو نفره که توسط شرکت دانش‌بنیان پاراکس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین طراحی و ساخته شده است، ابوترابی – نایب رییس مجلس شورای اسلامی – و رییس و معاونان دانشجویی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه آزاد حضور داشتند.

 

1419753674539_13931007105256

در ویدیو زیر رونمایی این خودرو را در دانشگاه آزاد قزوین مشاهده می کنید.

 

 

برچسب: انجمن مهندسی خودرو ایران،مهندسی خودرو،ساخت خودروی برقی در باراجین،خودروی برقی دانشگاه آزاد،کوآدرا رونمایی شد،دانشگاه آزاد قزوین

لینک ثابت این پست
 

قیمت خودروی  دنا اعلام شد

تعیین قیمت دنا از سوی ایران‌خودرو
عصرخودرو: در حالی‌که قرار بود شورای رقابت چهارشنبه گذشته قیمت محصول جدید ایران‌خودرو به نام «دنا» را تعیین و اعلام کند اما به گفته رئیس شورای رقابت به دلیل کمبود وقت، این اتفاق نیفتاد و حالا به گفته ایران‌خودرویی‌ها، این هفته قیمت دنا مشخص خواهد شد.
 
 

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، ن‌طور که هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو  عنوان می‌کند، شورای رقابت در جلسه هفته گذشته به دلیل کمبود وقت، فرصت نکرد دنا را قیمت‌گذاری کند، اما طی جلسه چهارشنبه هفته جاری قرار است اعضای شورا به بررسی قیمت این خودرو بپردازند.
به گفته وی، پیشنهاد ایران‌خودرو برای قیمت دنا، 48 میلیون تومان است که البته به مدل دنده‌ای این محصول مربوط می‌شود و چون هنوز مدل اتومات دنا به تولید نرسیده، طبعا قیمتی نیز برای آن در نظر گرفته نشده است.
اظهارات مدیرعامل ایران‌خودرو در شرایطی است که «دنا» اواخر فروردین ماه 1390 رونمایی شد و قرار بود تا یک سال بعد تولید و روانه بازار شود، اما به دلیل مشکلاتی که بر سر راه تولید آن به‌وجود آمد، ایران‌خودرویی‌ها نتوانستند این محصول جدید خود را سر وقت به مشتریان عرضه کنند. دنا البته سال گذشته پیش فروش شد و قرار شد تابستان امسال به دست ثبت‌نام‌کنندگان برسد، اما ایران‌خودرو چون نمی‌خواست کیفیت این محصول جدیدش با مشکل روبه‌رو شود، عرضه آن را به تاخیر انداخت. هرچند دنا در حال حاضر آماده عرضه به بازار است، اما چون هنوز قیمت پیشنهادی آن (48 میلیون تومان) به تصویب شورای رقابت نرسیده، ایران‌خودرو فعلا نمی‌تواند دنا را به ثبت‌نام‌کنندگانش تحویل بدهد.
دنا در واقع مدل لوکس سمند به حساب می‌آید و ایران‌خودرویی‌ها قرار بود آن را با قیمتی بین 18 تا 25 میلیون تومان عرضه کنند، اما چون تولید آن به تاخیر افتاد و قیمت تمام شده اش بالا رفت، حالا دیگر امکان عرضه این محصول با قیمت‌های اعلام شده قبلی وجود ندارد.

لینک ثابت این پست
 

دومین همایش بین المللی خودرو با حضور سفیران 14 کشور جهان

حضور مرسدس بنز و اشکودا در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو

http://fa.iaiic.com/my_doc/irankhodro/logo.png

فردا در برج میلاد تهران؛
حضور 14 سفیر در همایش صنعت خودرو ایران قطعی شد
پرشین خودرو: همزمان با برگزاری دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ، 14 سفیر مستقر در ایران برای حضور در این رویداد بزرگ اعلام آمادگی کرده اند.
به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، در این همایش که قرار است فردا دهم آذرماه در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برپا شود، مسوولین سفارت خانه های 25 کشور در این رویداد حضور می یابند که علاوه بر سفرای یاد شده مابقی میهمانان در سطح معاونان، وزیر مختار و مسوولان بخش اقتصادی سفارتخانه ها خواهند بود.
بر پایه این گزارش، در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران بیش از 500 میهمان خارجی از حدود 30 کشور جهان حضور دارند.
همین گزارش حاکی است، این همایش با سخنرانی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری افتتاح می شود و در مراسم اختتامیه نیز محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت راهبردهای توسعه مشارکت های بین المللی صنعت خودرو را تشریح خواهد کرد.

حضور 36 کشور در دومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران

به گزارش سایپانیوز به نقل از شاتا ؛ « ساسان قربانی » با اشاره با روند اقدامات اجرایی برای هر چه پربار تر برگزار شدن این همایش افزود: تا کنون استقبال مناسبی از سوی کشورها و شرکتهای خارجی خودروسازی و قطعه سازی صورت گرفته است.
وی  همچنین تصریح کرد: از 36 کشور دنیا دراین همایش شرکت خواهند اشت که بیشترین شرکت کننده ها مربوط به کشور فرانسه با پیش بینی حضور حدود 60 میهمان خارجی خواهد بود.
قربانی اضافه کرد: چین با  40 میهمان ، ژاپن با 20 میهمان و کره با 18 میهمان کشورهای بعدی محسوب می شوند که تا کنون بیشترین تعداد شرکت کننده را در این همایش به خود اختصاص داده اند.
به گفته وی؛ همچنین شرکتهای خودروسازی و قطعه سازی از سایر کشورها شامل هندوستان،  سوئیس، ترکیه، سوئد ،کانادا و ... نیز  دراین همایش  حضور خواهند داشت.
دبیر دومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران پیش بینی کرد؛ در هفته های پایانی، تعداد متقاضیان برای حضور در این همایش بین المللی افزایش پیدا کند.
قربانی در ادامه با اشاره به اینکه جلب همکاریهای بین المللی و جذب مشارکتهای تکنولوژیک و ارائه برنامه ها برای توسعه صنعت خودرو در داخل کشور مهمترین هدف برگزاری این همایش خواهد بود خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد برگزاری این همایش بین المللی فرصت مناسبی را برای انجام مذاکرات مستقیم  شرکتهای خودرو سازی داخلی و خارجی فراهم می کند تا زمینه تعاملات و همکاریهای خود را گسترش دهند.
وی همچنین یادآور شد: برگزاری همزمان این همایش  با نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو نیز که  هشتم ونهم آذرماه  برپا می شود  بستر مناسب را برای آشنایی بیشتر و  ارائه دستاوردها ، توانمندیها و ظرفیتهای صنعت قطعه سازی کشور فراهم کند.
گفتنی است : دومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران، دهم آذر ماه مطابق با یکم دسامبر 2014 در محل همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می شود.

 

لینک ثابت این پست
 

 تبلیغات در سایت انجمن مهندسی خودرو ایران  

 

 

            

 

 

 تبلیغاتتبلیغات